MORE THAN SWEETENER

Hírek

Orbán Viktor miniszterelnök felavatta izocukor gyárunkatVissza

Október 30-án Orbán Viktor miniszterelnök, Varga Mihály nemzetgazdasági és Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter társaságában felavatta izocukor gyárunkat.

Zahola-Pollák Vanda ügyvezető igazgató köszöntőjében elmondta, hogy a gyár építési szakasza lezárult, az új szakaszban be kell üzemelni és finomhangolni a gyárat, kiépíteni, elfoglalni helyünket az európai piacon, amely nagy kihívás, de kollégáink szakértelme és kitartása biztosítja sikerünket.

 

Orbán Viktor miniszterelnök ipartörténeti jelentőségű pillanatnak nevezte az üzemátadást Magyarország történetében, amely egy új kezdetet jelöl az élelmiszeriparban. Pár évvel ezelőtt itt még csak egy kukoricatábla volt. Ma egy 160 millió euróból felépült modern üzem áll, közel ötszáz új munkahely jön így létre, és további 750 embert foglalkoztatnak közvetetten az igénybe vett szolgáltatásokon keresztül. Az Eximbank becslései szerint az üzem tevékenysége mintegy 185 milliárd forinttal növeli a nemzeti összterméket. Beszéde végén megköszönte mindenkinek a munkáját, amely lehetővé tette, hogy ez a világszínvonalú beruházás ilyen rövid idő alatt, rekordgyorsasággal megvalósuljon.

Vissza
X

Tudta-e?

A szabad fruktóz kiemeli a gyümölcsös ízeket.
A maltózszörp a söripar és az édesipar kedvelt kiegészítője.
Nincs gumicukor és pillecukor glükóz nélkül.
A CGF és a kukorica glutén a házi kedvencek (macska, kutya) késztápjainak fontos alapanyaga.
A világ népességének egyre növekvő halfogyasztása csak a tenyésztett halak mennyiségének növelésével fenntartható, melyek etetésére kukorica glutént is használnak.
A kukorica csírából préselt csíraolaj a legújabb kutatások szerint csökkenti a koleszterinszintet, valamint véd a szív- és érrendszeri problémák ellen.
A kisbabáknak fogzáskor adott rágókák töltelékéhez glükózszörpöt használnak.
A folyékony dextrózt az építőiparban és a bányászatban ragasztóként is használják.
A jégkrém lassabban olvad, ha dextrózt adnak hozzá.
5.200 tonna acélt használtunk fel a gyár építésénél, ez két és félszer annyi, mint a Groupama Arénába beépített mennyiség.
1 365 km elektromos vezetéket húztunk be az üzembe, ami összekötve Monte Carloig érne.
Az építkezésen itt volt Európa egyik legnagyobb munkagépe, egy 650 tonna emelőképességű daru, ami két Boeing 747-est tudna felemelni egyszerre.